Как да намалим броя на случаите с неплатени навла и фактури за транспорт?

by | ян. 21, 2021

В

 следващите редове ви представяме кратко ръководство за превозвачи и спедитори.  В него ще разгледаме проблемите свързани с неплатените навла, както и как да се намали броят на тези събития. Особено внимание ще бъде обърнато на възлагането и приемането на транспортни поръчки от нови компании в онлайн платформи за товари. Приятно четене!📘

Казусът 💼

Какво са неплатени навла? 💶

Напоследък на екипа ни се възлагат все повече случаи, при които основен проблем са „неплатените навла“. Такива събития са често срещани, както от превозвачи, така и от спедитори. Всички те в някакъв момент са попадали в ситуация на забавено или неизпълнено плащане за една или повече фактури за превоз. Тези проблеми, често възникват когато даден транспорт е организиран с нов, непроверен партньор чрез онлайн платформа за товари. Повечето опитни професионалисти могат да потвърдят, че всеки е бил в ситуация, в която, притиснат от динамичната среда, организира експедиция с компания, за която знае много малко!

Защо това е проблем? 🤔

Неплатените навла могат да навредят на приходите на всяка транспортна компания. Ако някоя от страните по договора не заплати транспорт, който вашата компания вече е извършила, това не само означава, че тази страна не е изпълнила договорното си задължение, но и че вие сте понесли разходи, които може да не бъдат възстановени.

Друг аспект на проблема е липсата на умения и средства за възстановяването на неплатени фактури. Транспортните компании често изпитват затруднения с намирането на правилното разрешение на проблеми, свързани с изтекли по давност навла. Изглежда, те са свикнали да разговарят с множество партньори из Европа, за да договорят транспорти, но при случай на неплатено навло на стойност 1400,00 евро в Италия, много малко от тях знаят как да постъпят. Прието е, че започването на съдебна процедура срещу длъжника е най-добрият начин да се постъпи в такава ситуация, но наистина ли това разрешава проблема по най-ефикасния начин?

Какво гласи законът? ⚖️

В зависимост от закона, избран в транспортната заявка, правоимащата страна може да предяви претенция до 15 месеца от датата на сключване на договора за транспорт[1]от CMR Конвенцията. Някои национални законодателства като Френското, позволяват претенции за неплатени навла в срок от 18 до 36 месеца[2]. Ако искът е изтекъл подавност, няма какво да се направи и компенсацията вече става почти напълно несъбираема. За да предотвратят тези и да избегнат бъдещи загуби, транспортните компании трябва да са наясно, че има по-ефективни решения на проблема от започването на съдебна процедура за всяка неплатена фактура.

Идеи и методи за превенция💡

Най-ефективното решение е да наемете професионалист на постоянна позиция, чиято отговорност е проследяването на неплатени фактури. Неговата осведоменост относно процеса на възстановяване на плащанията ще осигури основната защита срещу пропускането на неплатени навла. Ако компанията не може да си позволи да наеме такъв професионалист на постоянна позиция, може да прибегне към по-евтиния вариант и да наема специалист по обработка на щети, само когато има нужда от това.

Други варианти за обработка на исковете са започването на съдебна процедура или наемането на колекторска агенция, но тези опции рядко са толкова ефективни и тактични. Те също могат да се увенчаят с успех, но рядко ще запазят добрите отношения между партньорските компании, докато разрешаването на спорове чрез професионалист в сферата на обработката на щети, определено може да постигне и това в повечето случаи.

Какво могат да предприемат компаниите, за да си осигурят базово ниво на превенция?🛡️

Добрата самостоятелна превенция на неплатени навла трябва винаги да започне с проучване. Както превозвачите, така и спедиторите трябва да имат кратка и лесна процедура за проучване на нови партньори. В повечето случаи, проучването на нови партньори онлайн може да помогне на компанията ви да събере важна информация за:

  1. Състоянието на компанията (продажби, печалби, кога е създадена);

  2. Отзивите за компанията (Отзивите в Гугъл, както и други публични платформи за транспортни компании);

  3. Финансовото положение на компанията (дали имат практика да бавят плащания);

Всички гореспоменати данни лесно могат да бъдат проверени чрез Гугъл, платформи за транспортни компании или портали за товари за 5-10 минути. Дори да сте притиснати от времето, отделяйки тези 5-10 минути за проверка на компанията, с която ще си партнирате, може да си спестите хиляди левове.

Наскоро екипът ни обработи два иска, при които претендиращите страни, можеха да си спестят време и пари, ако бяха проучили новите си партньори. И двата казуса се отнасяха до неплатени навла. Оказа се, че първият длъжник е имал над 50 отзива в Гугъл, в които други транспортни компании се оплакват от закъснели плащания. В тази ситуация едно лесно 2-минутно проучване можеше да спести на ищеца една неплатена фактура на стойност 1400,00 евро. Вторият длъжник беше дори по-голям казус, при който нашият клиент беше изпълнил спедиция за компания, която беше в процес на ликвидация и вече дължеше повече от 200,000 английски паунда на над 30 транспортни компании. Отново, тази информация беше лесно-достъпна на сайт на английското правителство.

Поради тази причина можем да заключим че или трябва да отделите време да проверите всеки свой нов партньор, или трябва да приемете, че неплатените навла може да станат реалност, особено ако компанията ви продължи да се разраства.

Съгласни сте, че 5-минутно проучване само може да помогне, но как… ? Какво да търсим? Кои компании да избягваме?✔️

Общо взето, избягвайте да приемате или възлагате транспортни услуги на компании с лоши отзиви и/или съмнителна история. Също така, твърде ниски цени или странно поведение в порталите за транспортни услуги също може да са признаци за повишен риск. Винаги е добра идея да поискате препоръка или да попитате свои колеги, като по този начин използвате доказан поток от информация между различни превозвачи и спедитори.

Заключения 🔚

В заключение… Какви са предимствата на това да внимавате с неплатените навла?

С много малко средства и минимална инвестиция на време можете да приложите процедура, която ще намали случаите на неплатени навла. В резултат на това вашите служители ще прекарват по-малко време в разрешаването на проблематични ситуации, което от своя страна ще освободи повече време за развитието на бизнеса или свежи идеи!

И все пак, ако проблемът продължава и казусът е от голяма важност, потърсете услугите на професионалист. Той ще предприеме нужните стъпки, за да възстанови заплащането, което по право ви е дължимо спрямо националните и международните законодателства.

Не забравяйте, че изборът на надежден партньор влияе директно на качеството на услугите, които предоставяте на клиента си! Избирайте разумно!

Библиография:

[1] Article 32, CMR Convention [1956], CMR Конвенцията има превъзходство пред националното законодателство при всеки договор за транспорт на стоки по суша, в който поне една от страните е ратифицирала Конвенцията.

[2] Article 2247, Code Civil (FR)

Преодоляване на неоснователни претенции: рецепта за положителен резултат

Международният транспорт е изпълнен, както с възможности, така и с много предизвикателства.

Разкритие при исковете за забава: Победа на Claims Trans над грубата небрежност в логистиката

Когато пратка с висока стойност се оплете в мрежа от закъснения и лъжи, ситуацията може да изглежда невъзможна за разплитане.

Още един успешно решен случай на тотална щета на стока вследствие на пътен инцидент

В динамичната транспортна индустрия случаите на тотална щета по товара вследствие на пътен инцидент не са рядкост. Те представляват сериозно предизвикателство за превозвачите.

Майсторство в Морските Искове: Подробно Ръководство от Claims Trans

Разгледайте вълнуващ случай за морски иск, докато се ориентираме в интригуващия свят на морските спорове. Научете от нашите експертни препоръки и получете стойностни съвети как успешно да се справите със сложни морски казус.

Как Claims Trans печели с претенции по застраховка Гражданска Отговорност?

Споделяме един невероятен успех, който подчертава възможностите ни в света на претенциите по Гражданска Отговорност на автомобилистите. Наскоро осигурихме забележително обезщетение за един от нашите ценни клиенти, което още веднъж доказва, че Claims Trans е вашето решение за всички транспортни казуси.

Навигиране в неочакваното: Как Claims Trans преодоля предизвикателен инцидент с тотална щета съгласно CMR Конвенцията

Пътните произшествия се случват и никой не е застрахован срещу участие в тях. Често в транспортната индустрия шофьорите се сблъскват с обстоятелства, които са извън техния контрол и последиците върху превозваната стока могат да бъдат фатални. Едни от най-често...

Огнено изпитание: Успехът на Клеймс Транс в разрешаването на случай с изгорял товар

Победа в Огъня: Как Клеймс Транс Успешно Разреши Случай с Изгоряло Товарно Ремарке и Изгорял Товар

От Разрушение към Триумф: Бързо разрешение на „Каско“ щета с изгорял камион

В света на застрахователните претенции, всеки казус е уникален, със своя набор от предизвикателства и възможности. В Claims Trans ние приветстваме тези моменти, и днес с удоволствие споделяме изключителната история на устойчивост и бързо разрешение. Присъединете се...

Разрешен случай: Сблъсък с удържаните навла

В една напрегната съдебна битка Claims Trans излезе победител, като осигури справедливост за клиент, изправен пред неоснователно удържани суми за превоз на товари. Това знаково дело хвърля светлина върху решаващата роля, която играем в защита на правата на нашите клиенти в сферата на логистиката и транспорта.

Как да върнем печалбата си? Категоричното решение за възстановяване на неплатени навла в транспорта

В тази статия ще ви разкрием няколко решения за бързо възстановяване на неплатени навла, които да придържат бизнеса Ви в правилната лента по време турболенция.